Nos. Van olyan marketing terv, ami csak a fiókban porosodik és azért van, hogy legyen…Ezek tényleg haszontalanok, de szerencsére mi nem is ilyeneket készítünk. 🙂 Az igazi terv olyan, mint egy térkép(vagy egy GPS): pontosan megmutatja hol vagy; hova akarsz eljutni; és az utat, ami A-ból B-be visz. Egy jó terv útmutató ahhoz, hogy mit kell csinálnod, nem pedig egy elméleti bla-bla.
marketing stratéga
Tervezés, random próbálgatás helyett
marketing
Ezen az oldalon egy kicsit bővebben kifejtem, hogy mit is értek “Tervezés” alatt. Ezen felül bemutatom, hogy-hogyan szoktuk ezt mi csinálni.
#2 tévhit
"Stratégiára csak a hatalmas cégeknek van szüksége"
Ha te is így gondolod, akkor itt van a kutya elásva. Ezért nem tudsz egyről a kettőre lépni. Ugyanis semmi nem fog csúcson működni, amíg nincs stratégia mögötte. Miért? Azért mert ez felel azért, hogy amit összerakunk az eredményeket hozzon.
2#
ingyenes 5 részes videó kurzus
Pontos tervezés nélkül összedől minden, mint egy kártyavár. Segíthetek? 🙂
Ebben az 5 részes (ingyenes) videós kurzusban megmutatom azokat az elengedhetetlen és stabil alapokat, amikkel pontosan meg fogod érteni: mitől működik egy valóban termelő, online ügyfélszerző gépezet!
Mi az a 4 lépés ami elengedhetetlen, ha egy jó tervet akarsz?
1. lépés: Ismerd az ügyfeleidet!
Másnéven ismerd a célközönségedet. Ez itthon egy túlságosan elhanyagolt dolog, pedig ezen fog múlni, hogy hány számjegyű összeget keresel a hónap végén. Minél jobban belelátsz a fejükbe, annál jobban fog menni az üzleted.
2. lépés: Egyértelmű célok
Képzeld el, hogy van egy tűzpiros Ferrarid. Kint áll a garázsba. 😉 Beülsz, elindulsz vele…ééééééés…foggalmad sincsen hova. Szerinted így odaérsz? A tanulság: hiába van egy nagyon jó/nagyon drága ügyfélszerző rendszered (Ferrari), ha nem tudod hova akarsz menni (mi a célod), akkor nem tudod teljesen kihasználni azt.
3. lépés: Minden elem a helyén van?
Ahhoz, hogy online kiemelkedő eredményeket érj el, van pár összetevő, aminek benne kell lennie a rendszeredbe. Ha ez hiányzik akkor azt tapasztalod, hogy: nem működnek a hirdetések; túl drágák a hirdetések ezért nem éri meg; nem jön elég ügyfél vagy “rossz” ügyfél jön. Ezeket a kritikus elemek bizony bele kell rakni a rendszerbe.
4. lépés: Legyen teljesen érthető
Sok marketing terv (vagy marketing stratégia) ott bukik el, hogy szakmai bablával és felesleges töltő szövegekkel van teli ahelyett, hogy érthető és egyértelmű lennie. (Ezért szoktak ezek a fiókban kikötni). Ahhoz, hogy valamit meg lehessen csinálni (vagy kiszervezni) érthetőnek kell lennie, különben abból nem lesz semmi.
marketing stratéga
Van még kérdésed a Stratégia tervezésről?
Összegyűjtöttem pár kérdést, amiket fel szoktak nekem tenni. Lehet, hogy itt meg is találod a Tiédre a választ
A stratégia ahhoz kell, hogy eredményes vállalkozásod legyen. Szóval ha vállalkozó vagy (mérettől függetlenül), akkor kell, hogy legyen ilyened, különben sokkal több nehézségbe fogsz ütközni, mint kellene.
Görgess egy kicsit feljebb és kérdd a “Hogyan Termelj Eredményeket az Interneten” 5 részes minikurzust. Az segít jó pár dolgot tisztázni és egyértelműbb lesz, hogy mik a következő lépések. 🙂
Ez attól függ. Jó és teljesen használjátok azt a tervet, vagy a fiókban csücsül? 🙂
Ha használjátok a tervben leírtakat ÉS jönnek azok az eredmények amiket szeretnétek, akkor jó úton jártok, folytassátok azt. (És egyben Gratulálok is!!!)
De ha a marketing terv a fiókba van csak és/vagy nem jönnek azok az eredmények, amiket akartok, akkor nagyon is érdemes ezzel foglalkozni.