Mitől működik egy weboldal?

weboldal

Ma már mindenki weboldal készítő (vagy menőn nevezve: webdesigner), de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindenki ért hozzá annyira, hogy az a weboldal eredményeket is képes legyen hozni. Hiszen mennyiszer látunk vagy hallunk olyat, hogy valakinek elkészült az új weboldala éééééés … semmi. Nem történik semmi. Hiába hirdeti, hiába néz ki fantasztikusan. Éppen, hogy csordogálnak a látogatók, a megrendelések pedig valahogy elmaradnak.

HATALMAS TÉVHIT #1: A weboldal csak a design. (Vagy a weboldal csak az, ahogy kinéz az oldal). De el kell, hogy keserítselek, mert ez messze nem a legfontosabb része egy olyan oldalnak, ami hozza az eredményeket. Ennél sokkal fontosabb elemekre kell odafigyelni ha azt akarod, hogy értelme is legyen a weboldaladnak és ne csak te tudj benne gyönyörködni.

Hiszen nem sokat ér, ha ugyan fantasztikusan néz ki, de mást nem tud.

Tartalomjegyzék:

  • Mire kell odafigyelni, hogy jó weboldalad legyen?
  • Hogyan szűrd ki a hozzá nem értő embereket?
  • Összegzés

Mire kell odafigyelni, hogy jó weboldalad legyen?

Sok elemre van szükség ahhoz, hogy a weboldalad teljesen kerek legyen. Mindent teljesen átnézni itt sajnos nincs idő, viszont belemegyünk a legfontosabbakba. (Megj.: itt nem azt nézzük meg, hogy pontosan mi legyen a weboldalon. Az egy teljesen másik téma. Azt járjuk körbe, mi-mindent kell teljesíteni; megcsinálni; megtervezni; bekötni; stb. ahhoz, hogy a weboldalad tényleg jó lehessen. A tartalom csak ezek után jön.) De nézzük is őket:

Mi a célja az oldalnak?

Ez legyen az első kérdés amit felteszel magadnak. (És ha egy hozzáértő emberrel készítettnéd el, akkor neki is meg kell ezt kérdeznie tőled!) Hiszen teljesen máshogy kell egy weboldalt felépíteni akkor, ha egy bemutatkozó oldal; vagy azt szeretnénk, hogy feliratkozzon valamire; netán értékesíteni akarunk rajta; vagy éppen egy navigáló oldal, ahol bemutathatjuk a szolgáltatásainkat; stb.

Teljesen természetes dolog, hogy egy bemutatkozó oldal nem fog eladni. Ahogy az is, hogy egy értékesítő oldal nem minden egyes részletet fog bemutatni rólad és a cégről.

Sőt! Igazából mindegyiknek szoktunk külön-külön aloldalakat csinálni. Van olyan, ami feliratkoztat; van olyan ami értékesít; stb. De ebben az esetben már nem is egy sima weboldaltól beszélünk, hanem egy értékesítési tölcsérről. (Erről vagy alapozó cikk, ide kattintva meg tudod nézni)

De az első lépés az, hogy legyél tisztába az oldalad céljával. Ha ez nincs jól átgondolva -vagy még nem gondolkodtál ezen eddig, esetleg senki nem szólt erről- akkor nagy a valószínűsége annak, hogy ez lesz a legnagyobb problémád.

De nézzünk meg egy példát:

Tegyük fel, hogy elmegyek fodrászhoz. Csak annyit mondok neki, hogy meg szeretném csináltatni a hajamat, de rábízom, hogy milyen lesz. Miközben nyír én a saját gondolataimmal vagyok elfoglalva, nem is figyelek oda mit csinál. Mikor végzett látom, hogy egy ABSZOLÚT PUNK FRIZURÁT kaptam.

Teljesen ki vagyok akadva! “Te jóságos ég ez micsoda?! Hogyan jelenjek meg így délután azon az üzleti rendezvényen, amin előadok?! Milyen benyomást fog ez kelteni? Így mínuszból indulok majd, mert ez nem lesz bizalomkeltő…”

A célom az lett volna a hajvágással, hogy jól nézzek ki és bizalmat építsek már a megjelenésemmel is az adott üzleti találkozón. De ezt nem fogalmaztam meg, így punk lettem. 🙂 Vedd észre, hogy nem a punk hajjal van a gond. Hanem azzal, hogy én üzleti találkozóra megyek. Ha egy punk rock koncertre mennék, akkor ez tökéletes lenne oda! Csak a gond, hogy nem oda megyek.

Érted már? Ezért fontos tisztában lenni a weboldal céljával. Ha ez nincs meg, akkor nagy rá az esélye, hogy úgy jársz, mint én a fenti történetben: punkot csinálnak belőled egy üzleti találkozó előtt. 😀

weboldal

Vannak mikro-elköteleződések az oldalon?

Itt csak megemlítjük a mikro-elköteleződéseket, mert ez olyan fontos dolog, hogy egy külön cikk készült erről. (Ide kattintva ezt is megtalálod)

Röviden: a mikro-elköteleződések, azok kis döntések az oldalon, amiket az odalátogató ember meghoz azért, mert kap valamit cserébe. Ilyen kis elköteleződés lehet egy cikk elolvasása (szóval nagyon szépen köszönöm, hogy most itt vagy 🙂 ); vagy ha kér egy ingyenes anyagot; megnéz egy videót; de éppenséggel a vásárlás is ide tartozik.

Ha a célnak megfelelően lett az oldal elkészítve, de nem hozza az eredményeket, akkor a következő valószínű probléma az, hogy nem jók, vagy egyáltalán nincsenek mikro-elköteleződések az oldalon. De ennél bővebben az erről szóló cikkben tudsz róla olvasni. (vagy meghallgatni)

Ne akarj egyből eladni!

Ha valaki úgy kerül az oldaladra, hogy még nem ismer és te csak tolod-tolod-tolod az értékesítést akkor el fogod ilyeszteni. És ez teljesen logikus. Gondolj bele, ha Te a helyébe lennél vásárolnál egy olyan oldalról ahol azt érzed, hogy csak tukmálják rád a dolgokat? Ugye, hogy nem! (Amúgy éppen ezért fontosak a mikro elköteleződések)

De ha nem akarunk egyből eladni az oldalon, akkor mit lehet csinálni? Keltsd fel a figyelmét és építs bizalmat. Elsőnek adj Te értéket és csak utána várd el, hogy mondjuk vásároljon valamit. Erre tökéletes eszközök a Lead Magnetek, amiket magyarul Csalinak szoktak hívni.

Ezek olyan ingyenes, de tényleg értékes anyagok, amiket az illető meg tud szerezni akkor, ha megadja a nevét és az e-mail címét. Ez hasznos neki, mert kap egy tényleg értékes anyagok, és hasznos neked, mert így tudsz majd vele kommunikálni és további hasznos dolgokat küldeni neki, ami tovább építi a bizalmat feléd.

FONTOS TÉVHIT #2: Sajnos sokszor lehet találkozni rossz Lead Magnettel (Csalival). Ennek oka lehet a magyar fordítás is, mert a “csali” szó nem takarja igazán, hogy mi ez. De gondolj bele: 

  • megadod a neved és az e-mail címed
  • kapsz egy anyagot, amiről kiderül, hogy haszontalan
  • ráadásul e-mailben csak értékesíteni akarnak neked valamit

Elképzelted? Vagy már tapasztaltál ilyet? Itt nem, hogy bizalmat nem fogsz építeni, hanem éppen ellenkezőleg: ez alapján a termék alapján ítélik meg azt, hogy milyen a többi terméked vagy szolgáltatásod. Ezért nem lehet ezt félvállról venni!

Hagyd, hogy megismerhessenek

Soha nem egy cégben kezdünk el bízni, hanem az emberben/emberekben akik mögötte vannak. Ha felvállalod az arcod és hagyod, hogy egy kis betekintést nyerjenek a vállalkozás “emberi oldalába”, akkor könnyebben meg fognak benned/bennetek és így a cégben is bízni.

Minden stimmel a háttér rendszerrel?

Sajnos sokszor megkerestek azzal, hogy nézzek át egy weboldal, mert az Istennek nem akar működni. Ránézek kívülről az oldalra és azt látom, hogy hellyel-közzel rendben van, vagy akár fantasztikus ahogyan fel van építve, vagy éppen ahogy kinéz.

Aztán belenézek a motorháztető alá. És ott nagy bajok vannak. Majd benézek a karosszéria alá. És látom, hogy rohad a kaszni. Majd el akarom indítani az autót. És kiderül, hogy nem jó az akkumulátor. Érted a példát? Hiába néz ki kívülről (ránézésre) fantasztikusan az autó, az nem azt jelenti, hogy jó is. Hiszen ránézésre hiába van egy Ferrárid, ha nincs benne motor akkor sehova nem fogsz elmenni vele.

Sajnos nagyon gyakori probléma ez a weboldalaknál is. Amikor belenézek, akkor rengeteg hibát találok. És most teljesen mindegy, hogy azért mert nem értett hozzá az, aki csinálta vagy csak el lettek felejtve. Mert jelenleg ezért nem megy a weboldal rendesen. Nézzünk meg kettő ilyen rendkívül fontos -de szerintem alap- dolgot, amik ki szoktak maradni.

  • Nincsenek bekötve a követő kódok.
    • Ez egy nagyon gyakori hiba. A weboldal nincs összekötve a Google-el és a Facebookkal. Ez olyan szinten nagy hiba, hogy így szinte teljesen felesleges hirdetned, mert garantálom, hogy sokkal rosszabb eredményeid lesznek!
  • Lassú az oldal. Nincs gyorsítva.
    • Fontos odafigyelni az oldal betöltési sebességére. Gondolj bele: te sem fogsz várni 10 másodperce egy olyan oldalra, amivel még nem találkoztál előtte és semmi bizalmad nincs felé. Rengetegen le fognak így morzsolódni. A gyorsaságot három dologgal lehet javítani: 1. Normálisan legyen felépítve az oldal; 2. Legyen jó a tárhely; 3. Használjunk gyorsító plugint.

Ha ez a kettő nem stimmel, akkor sajnos várhatjuk, hogy jól működjön az oldal, de ez nem fog bekövetkezni. :/

Jól van felépítve a weboldalad?

Ha minden stimmel az előzőkből, akkor a következő amin el kell gondolkodnod, hogy jól van-e felépítve az oldalad. És itt konkrétan kettő dologra gondolok:

  1. Konkrétan a weboldal felépítésére és elemeire
  2. A célközönség ismeretére

Sajnos a weboldal legfontosabb elemeire nem fogunk tudni itt kitérni, mert az nagyon hosszú lenne, de erről van egy külön nap a 14 napos digitális jelenlét turbózó kihívásunkban. (Ezzel akkor találkozhatsz, ha kérted a “Hogyan Termelj Eredményt az Interneten” 5 részes videósorozatot, de most inkább térjünk vissza a cikkhez…)

A célközönség ismerete alatt azt értem, hogy vajon a jó embereknek szól a weboldal? A jó nyomógombokat építettétek bele? Arra a vágyra épít, ami tényleg fontos nekik? Arról a problémáról szól, ami valóban minden nap gyötri őket? Azokat a félelmeket kezeled az oldalon, amik tényleg felmerülnek?

Előfordulhat, hogy nem a jó embernek szól az oldal és ez hatalmas -és sajnos gyakran előforduló- hiba.

Ne a design legyen az első!

Gyakran előforduló hiba, hogy a kinézetet rakják előtérbe a weboldalaknál. De ez sajnos nem jó így. Első mindig a funkció! Az, hogy az oldal teljesítse a kitűzött célját, és csak utána jön a design. A design igazából a funkciót segíti, pl.: vezeti a szemet; könnyebben észre lehet venni a gombokat és a fontos elemeket; nem megterhelő a szemnek; stb.

Képzeld el, hogy van egy nagyon művészi széked. Bitang jól néz ki! Csak éppen kényelmesen nem tudsz rajta ülni. Akkor -mint szék- rendesen ellátja a funkcióját? Nem! Jó az a szék? Lehet, de nem széknek, hanem mondjuk szobornak…vagy ruha fogasnak.

Megj.: vannak olyan esetek, amikor lehet a design az első. De ez mindig látszódni fog a célból. Pl.: ha a weboldalnak az a célja, hogy bemutassa: “az én cuccom a legmenőbb a világon”, akkor fontos lesz a design. De vedd észre, hogy akkor itt nem az eladás lesz a célja közvetlenül az oldalnak.

Hogyan szűrd ki a hozzá nem értő embereket?

Ebből is látod, hogy nagyon sokrétű tudás kell ahhoz, hogy egy olyan weboldal legyen neked elkészítve ami a gyakorlatban is működni fog.

Először is: ne vedd magától értetődőnek, hogy az adott szakember ért mindegyikhez, amit korábban megnéztünk. Általában ha valaki webdesigner, akkor nincs meg a megfelelő marketing és értékesítési tudása az oldalhoz.

Mert igen! Nem csak weboldal készítő tudásra van itt szükség, hiszen marketinges szemmel kell az egészre tekinteni. Derítsd ki, hogy mennyire van otthon ezekben a témákban.

Egy másik jó szűrő az, ha megkérdezi tőled: “Mi a célja az oldalnak?” Hiszen ez mindennek az alapja. Ha erről nem beszéltek, vagy nem teszi fel ezt a kérdést, akkor kezdj el gyanakodni.

A harmadik jó szűrő az a cikk maga, amit most olvasol. 🙂 Tedd fel ezeket a kérdéseket, amikről itt beszéltünk: Milyen mikro-elköteleződések legyenek az oldalon? Milyen lesz a háttérrendszer? Használ majd gyorsító plugint? stb.

Ezzel a pár dologgal már sokkal jobban be tudod magad védeni és ki tud szűrni azokat az embereket, akikkel érdemes együtt dolgoznod. 🙂

SchreinerKaroly

SchreinerKaroly

…sok-sok évvel ezelőtt (de nem egy messzi-messzi galaxisban) még gyerekként éppen azon gondolkodtam, hogy vajon a vállalkozó Édesapámnak miért kell mindig reggeltől estig dolgoznia? Törvényszerű, hogy aki vállalkozó, annak semmi másra nincs ideje? Csak a munka és semmi más? Sem barátok? Sem család? Sem hobbi?… Még akkor gyerekfejjel megválaszoltam magamnak: biztos lehet ezt máshogyan csinálni! És eldöntöttem, hogy megkeresem azt az utat, amit “máshogynak” hívnak azért, hogy a jövő vállalkozók családjai így gondolkodjanak: “De jó, hogy a párom/apukám/anyukám vállalkozó, hiszen így sokat vagyunk együtt!”

Hasonló cikkek

SchreinerKaroly

Ne weboldalad legyen, hanem értékesítési rendszered + 1 BÓNUSZ TIPP!

És egyből had kezeljek is egy -lehetséges- félreértést. Az értékesíéti rendszerekhez (a jövőben értékesítési tölcsérként fogjuk emlegetni) kellenek weboldalak! De a weboldal nem egyenlő az értékesítési tölcsérrel és ezért mondom, hogy ne egy weboldal legyen a cél. Ugyanis egy több lépcsős folyamat kell ahhoz, hogy online eredményesen és tényleg profitosan tudj értékesíteni, bármiről is van szó. És sajnos ehhez egy weboldal önmagában nem elég.

weboldal
SchreinerKaroly

Mitől működik egy weboldal?

Ma már mindenki weboldal készítő (vagy menőn nevezve: webdesigner), de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindenki ért hozzá annyira, hogy az a weboldal eredményeket is képes legyen hozni. Hiszen mennyiszer látunk vagy hallunk olyat, hogy valakinek elkészült az új weboldala éééééés … semmi. Nem történik semmi. Hiába hirdeti, hiába néz ki fantasztikusan. Éppen, hogy csordogálnak a látogatók, a megrendelések pedig valahogy elmaradnak.

INGYENES VIDEÓSOROZAT

Hogyan termelj eredményt az interneten 5 részes minikurzus

Itt tudod kérni a videókat!

Add meg a lenti adatokat, nyomj a gombra és már nézheted is a videókat! :)