Ne weboldalad legyen, hanem értékesítési rendszered + 1 BÓNUSZ TIPP!

És egyből had kezeljek is egy -lehetséges- félreértést. Az értékesítési rendszerekhez (a jövőben értékesítési tölcsérként fogjuk emlegetni) kellenek weboldalak! De a weboldal nem egyenlő az értékesítési tölcsérrel és ezért mondom, hogy ne egy weboldal legyen a cél. Ugyanis egy több lépcsős folyamat kell ahhoz, hogy online eredményesen és tényleg profitosan tudj értékesíteni, bármiről is van szó. És sajnos ehhez egy weboldal önmagában nem elég.

Tartalomjegyzék:

  • Mi a különbség a weboldal és az értékesítési tölcsér között?
  • Miért nem elég egy weboldal, ha eredményeket is akarsz?
  • Mi legyen az első lépés az értékesítési tölcséred felé?
  • +1 Bónusz TIPP!

Mi a különbség a weboldal és az értékesítési tölcsér között?

Sokan vannak, akik tátott szájjal néznek, amikor elhangzik: értékesítési tölcsér. Ezzel nincs is gond, hiszen a legtöbb ember nem olyan, aki éjjel-nappal azokat az eszközöket bújja, keresgéli és próbálgatja, amivel jobban lehet az interneten eladni. 🙂 (Speciel én pont ilyen vagyok, de már megkaptam párszor, hogy ez fura 😀 )

Különbség #1: cél.

A weboldal és az értékesítési tölcsér teljesen másra való. Míg a weboldalak általában az egész vállalkozást bemutatják, minden infót elérhetsz ott ami a vállalkozás termékeivel/szolgáltatásaival kapcsolatos addig értékesítési tölcsérnek közvetlenül az értékesítés a célja.

Egy weboldalon sok infó van, sokmindent el lehet érni, éppen ezért nem lehet irányítani a figyelmet. Az arra van, ha valaki odalátogat, meg tudja böngészni azokat a részeket, amik érdeklik. Kicsit utána tud nézni a cégnek; meg tudja nézni a referenciáit; esetleg el tud olvasni pár cikket tőle; stb.

Addig az értékesítési tölcsérnek egy célja van: eljuttatni az embereket arra a szintre, hogy képesek legyen vásárolni és meg is tegyék ezt. (Az értékesítési tölcsérekről van egy alapozó cikk is. Ha ez neked még új, akkor ide kattintva azt is eléred. 😉 )

Különbség #2: felépítés.

Egy weboldalnak ismerjük a felépítését: van egy főoldal és több aloldal. Az aloldalak olyanok, mint a szolgáltatás/termék; blog; kapcsolat; rólunk; stb. Itt arra kattint az érdeklődő, amire éppen szeretne és vagy csinál ott valamit, vagy nem.

Ezzel szemben az értékesítési tölcsér több, logikusan egymás után következő lépést tartalmaz. Minden egyes lépésnek (oldalnak) egy célja van és azt vagy megteszi, vagy pedig kilép. Miután megtette azt a lépést egy másik oldalon találja magát az illető, aminek szintén van egy konkrét célja, és így tovább. Éppen ettől tud olyan eredményes lenni, hiszen egy jól átgondolt folyamaton viszi végig az embereket. Nem kell keresgélni, nem kell annyit gondolkodni. És az adott oldalnak mindig egy konkrét célja van. Csak az található az oldalon, ami ennek a teljesítéséhez szükséges és pont. 

Biztos, hogy Te is találkoztál már ilyen értékesítési tölcsérrel.

  1. Első lépés lehet mondjuk egy blog cikk.
  2. Második lépésben kapsz valami ingyenes anyagot az e-mail címedért cserébe. (És reméljük, hogy az az anyag tényleg hasznos)
  3. Ezután átirányít a rendszer egy oldalra, ahol egy olcsó terméket találsz, ami iszonyatosan megéri.
  4. Ezután akár tovább vihet egy másik oldalra, ahol már egy drágább termék van, stb.

Ez a sok különálló lépés mind-mind fontos mikro-elköteleződések sorozata. És ezek miatt az irányított mikro-elköteleződésektől fog igazán jól működni az értékesítési tölcsérünk.

Különbség #3: eredményesség.

Sajnos ha valaki egy sima weboldalt akar hirdetni, akkor gyakran beton falakba ütközik. Ez érthető is, mert ma már a weboldalak nem “elegek” ahhoz, hogy megtérülő hirdetéseket lehessen közvetlenül rá futtatni. Miért?

Azért, mert mindenkinek szól, akinek a szolgáltatásod/terméked jó lehet. Nem lehet eléggé szűrni és ezért nem is tudsz személyre szabni, vagy éppen egy dologról beszélni. Gyakran el lehet veszni az oldalon, nincs egy egyértelmű irány amit lehet követni, és még lehetne sorolni. Ettől függetlenül lehet jó weboldalt felépíteni, de tudni kell, hogy az mire való. (Az erről szóló cikket itt találod)

Ezzel szemben egy értékesítési tölcsér éppen azért eredményes, mert specifikus. Nagyon jól szűrhető, hogy kinek és mit akarok mutatni. Nagyon jól irányítja a figyelmet és mivel a lépések logikusan következnek egymás után (és az oldalnak egyszerre csak egy célja van) ezért az eredmények is sokkal jobbak.

Ezen felül pedig több szintű termékeket szoktunk használni az értékesítési tölcséreknél, ami így képes sokkal több bevételt hozni. Ilyen például a belépő termék, amiről itt olvashatsz egy kicsit bővebben.

Különbség #4: összetettség.

A fentiekből láthatod, hogy bizony az értékesítési tölcsér sokkal összetettebb.

Miből szokott állni egy weboldal?

  • Háttérrendszer
  • Főoldal
  • Aloldalak
  • Esetleg blog cikkek
  • Egy kapcsolatfelvételi űrlap

És kb. ennyi. Ezzel szemben miből áll egy értékesítési tölcsér?

  • Háttérrendszer (összetettebb jóval, mint a weboldalaknál)
  • Főoldal
  • Landing oldalak (több is)
  • Lead Magnet oldal
  • Belépő termék oldal
  • Fő termék oldal
  • Upsell oldal
  • Downsell oldal
  • Több köszönő oldal
  • Bankkártyás fizetési rendszer
  • E-mail rendszer (az automata levelekhez)
  • De lehet akár online képzési rendszer is beleépítve
  • Vagy éppen egy előfizetéses rendszer
  • Több terméket kell létrehozni és beállítani
  • Az értékesítési rendszert össze kell rakni a háttérbe (az automata bankkártyás fizetéshez és automata számlázáshoz)
  • És ezt még sorolhatnám.

Látod, hogy egy ilyen rendszer jóval összetettebb, mint egy alap weboldal. Éppen ezért az előkészületek és a tervezés is bonyolultabb és nagyobb hangsúlyt kell, hogy kapjon.

Különbség #5: ár.

 Ha már ennyivel összetettebb egy értékesítési rendszer akkor kitalálhattad: az ára is magasabb. Ez is egy nagy különbség, amire érdemes felkészülni. És igen, tudom: vannak akik a weboldalakat is megcsinálják olcsón, de én most feltételezem rólad, hogy Te jót akarsz.

Egy tényleg jó weboldal 300-350.000 Ft-tól indul. Ezzel mindenképpen számolnod kell. Nos az értékesítési tölcsérek induló árához szorozd meg ezt a számot legalább kettővel. És persze, lehet rá azt mondani, hogy drága. Az! De mi a drágább? Egy olyan dologra költeni ami végül nem hoz eredményt, vagy egy olyan dologra, ami visszatermeli az árát és utána még többet? Szóval igen, megértem ha azt mondod, hogy ez drága. De mindig gondold át, hogy azért a pénzért mit kapsz. És ne csak a cuccot nézd magát: hanem a rendszerben lévő lehetőségeket is.

Ugyanis egy ilyen értékesítési tölcsért felépíteni drága. De ha már készen van, akkor utána sokkal egyszerűbb (és olcsóbb) új dolgokat hozzá adni, hogy az még jobb legyen! 

  • Hirtelen akarsz egy előfizetéses rendszert? Oké, mehet. 
  • Úgy döntöttél, hogy képzéseket szeretnél készíteni? Hajrá!
  • Csináltál egy új VIP szolgáltatást és azt beraknád a folyamatba? Sima ügy!

Mi legyen az első lépés az értékesítési tölcséred felé?

Papír és ceruza. Mielőtt nagyon nekiugranál, előtte mindenképpen jól gondold át és tervezd meg. Semmi extra eszköz nem kell hozzá, csak papír és ceruza.

Gondold át mi lehetne az ingyenes terméked? (Lead Magnet) Milyen belépő terméket tudnál összerakni, ami nagyon hasznos lehet azoknak, akik kérték a Lead Magnetet? Hogyan passzolhat ehhez a Fő terméked/szolgáltatásod? (Ja igen, van amikor csak terméket írok, de a szolgáltatás is ugyanúgy odatartozik). Milyen VIP terméket/szolgáltatást lehetne ez után rakni? stb.

A legfontosabb itt maga a folyamat! Ez annyira fontos, hogy kiírom mégegyszer: a LEGFONTOSABB MAGA A FOLYAMAT! 

Ha a folyamatod és a cuccod jó, akkor már elég lehet egy közepes oldal, közepes hirdetés ahhoz, hogy királyul működjön a rendszer!

+1 Bónusz TIPP!

Ez a plusz TIPP pedig a 2. lépés lesz. Ha megtervezted/kitaláltad a folyamatot akkor a következő lépés az lesz, hogy az ingyenes anyagot (Lead Magnetet) létre kell hozni. Na de hogyan ugorhatnál neki a Lead Magnet-nek? (vagy magyarul: csalinak).

  1. Ez mindig egy hasznos anyag legyen. Ez az első dolog, amivel találkozik az adott ember veled kapcsolatban. A célja, hogy bizalmat építs és megmutasd: tudsz és akarsz is segíteni neki, hasznos amit adsz. Ez tényleg egy hasznos valami legyen. Ebből fogja megítélni, hogy a többi terméked/szolgáltatásod milyen. Ne cseszd el az első találkozást!
  2. Ha azt érzed, hogy “ez a Lead Magnet olyan jó lett, hogy igazból egy külön termékként, pénzért kellene adnom”, akkor jó úton jársz. 🙂
  3. Itt azért kérjük el az e-mail címét, hogy tudjunk vele automata leveleken keresztül kommunikálni és még több hasznos anyagot küldeni. Nem pedig azért , hogy folyamatosan el akarjunk neki adni valamit. (itt még mindig a bizalmat építjük majd)
  4. A legegyszerűbb, ha egy digitális terméket hozol létre. Az olyan dolgok, mint: letölthető pdf; videósorozat; e-mail kurzus; videó; stb. azért is jók, mert csak egyszer kell őket létrehozni és onnantól bármennyi ember le tudja tölteni, vagy meg tudja nézni őket.
SchreinerKaroly

SchreinerKaroly

…sok-sok évvel ezelőtt (de nem egy messzi-messzi galaxisban) még gyerekként éppen azon gondolkodtam, hogy vajon a vállalkozó Édesapámnak miért kell mindig reggeltől estig dolgoznia? Törvényszerű, hogy aki vállalkozó, annak semmi másra nincs ideje? Csak a munka és semmi más? Sem barátok? Sem család? Sem hobbi?… Még akkor gyerekfejjel megválaszoltam magamnak: biztos lehet ezt máshogyan csinálni! És eldöntöttem, hogy megkeresem azt az utat, amit “máshogynak” hívnak azért, hogy a jövő vállalkozók családjai így gondolkodjanak: “De jó, hogy a párom/apukám/anyukám vállalkozó, hiszen így sokat vagyunk együtt!”

Hasonló cikkek

SchreinerKaroly

Ne weboldalad legyen, hanem értékesítési rendszered + 1 BÓNUSZ TIPP!

És egyből had kezeljek is egy -lehetséges- félreértést. Az értékesíéti rendszerekhez (a jövőben értékesítési tölcsérként fogjuk emlegetni) kellenek weboldalak! De a weboldal nem egyenlő az értékesítési tölcsérrel és ezért mondom, hogy ne egy weboldal legyen a cél. Ugyanis egy több lépcsős folyamat kell ahhoz, hogy online eredményesen és tényleg profitosan tudj értékesíteni, bármiről is van szó. És sajnos ehhez egy weboldal önmagában nem elég.

weboldal
SchreinerKaroly

Mitől működik egy weboldal?

Ma már mindenki weboldal készítő (vagy menőn nevezve: webdesigner), de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindenki ért hozzá annyira, hogy az a weboldal eredményeket is képes legyen hozni. Hiszen mennyiszer látunk vagy hallunk olyat, hogy valakinek elkészült az új weboldala éééééés … semmi. Nem történik semmi. Hiába hirdeti, hiába néz ki fantasztikusan. Éppen, hogy csordogálnak a látogatók, a megrendelések pedig valahogy elmaradnak.

INGYENES VIDEÓSOROZAT

Hogyan termelj eredményt az interneten 5 részes minikurzus

Itt tudod kérni a videókat!

Add meg a lenti adatokat, nyomj a gombra és már nézheted is a videókat! :)